.

Hei! Dette er den gamle bloggen min! Viss du trykkjer på bildet til venstre med fjøra, kjem du til den nye bloggen min!!!

Velkommen! :)


This is my old blog. Push the picture with the feather at your left, to visit my new blog!

Welcome! :)



søndag 15. november 2009

Jul i midten av november?

For meg er det først skikkeleg lov med juleutstillingar og julemusikk 1.desember. Slik har eg alltid hatt det. Men i år, med all blogglesing og mange inntrykk, må eg innrømme at eg har byrja å høyre litt julemusikk "light", og er meir klar for jula enn på mange år. Har bestemt meg for å prøve å lage nokre søte kremmarhus av ulike stoff. Sist jul hadde vi det meste av pynt i kvitt, lin og sølv. Dette var veldig vakkert! Andre år har raudfargen dominert. Når eg no skulle velge ut stoffbitar, vart det i koksgrått, kvitt og sølv. Så får eg sjå om rygg og skuldre har lyst å bli med på symaskintur :)



Eg var innom "Emmas Verden" (igjen) på fredag. Draumetausa hadde så mange julegåveynskjer der :) Og så enda eg opp med å kjøpe denne vakre zinktønna. Har hatt ei slik på ynskjelista lenge! Og i dag vart ho om til bord; med eit gamalt tønnelokk på toppen. Draumeprinsen på 4 år, vart ståande å sjå på henne, etter at ei stolt mor kom berande inn på stova med henne fredagskvelden.
Lillemann studerte litt, før han utbraut: "Åja, skal vi ha søppelen her no?" :)





Ha ein velsigna god søndag der ute, alle saman!





post signature

13 kommentarer:

Drømmen om en eplehage sa...

Ler høyt! Bosset ja... hahaha, det er ikke bare bare å henge med =D

Du, nynorsken din må du bare pøse på med. Jeg synes det er så Vakkert!

Ha en kjempefin dag, Elin!
Klem fra Tove

Tone sa...

Hahahahahah:) Unger er herlige!!! Selv må jeg si at jeg syns det så riktig så koselig ut med tønnen og pynt på toppen!!! Kjenner julestemningen sniker seg på meg nå;)

Ha en fin-fin søndag!

Klem Lycheli

Maliva`s verden sa...

Hei Elin..så herlig blogg du har,og så gøy å se at det er flere som lar seg inspirere av hønsenettigen. Engelen din var jo bare rå stilig der du har hengt den på veggen:o)Titter innom deg igjen jeg..Klem fra Maliva

Anonym sa...

Hei søte Elin!
Tusen hjertelig takk for utrolig søte ord. Satt her og rødmet omtrent. Men det er rart med det at noen får man bare bedre kontakt med enn andre. Så ordene går rett tilbake til deg:)
Jeg er dyyypt imponert over Herold. Fy flate, hadde jeg aldri fått til. Kjempestilig ble han. Ellers så synes jeg både den nye headeren din og alle bildene du viser om dagen er så utrolig koselige. Koser meg skikkelig her inne keg.
Ha en fin søndag videre vennen.
Stor Elinklem:))

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Elin! Takk for hyggelig hilsen:) Du sa jeg skulle "slippe" å ta turen innom bloggen din, men det kunne jeg da ikke;) *smiler* Og glad er jeg at jeg tok turen hit, for her var det jo kjempe-koselig:) Den herlige nynorsken din, gjør jo at det føles som en leser de hyggeligste eventyr!! Herlig;)

Så mye flott du har kjøpt! Sinkbøtta var kjempe-flott! Ønsker meg også en slik! Kanskje ny søppelbøtte hadde vært tingen? hi-hi

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Klem Anette:)

My home is my Castle sa...

Hahaha :))
Søppelet ja hihi .. Herlig :))
Den tønna er bare lekker.. Så heldig du er..
Nyydelige bilder..

Klem,Kari

Marianne With Nor sa...

Så utrulig flott du lager det til, heilt imponert! Og du, tek du imot bestilling på ein slik engel? Evt kan vi kanskje ha hønsenettingverksted ein dag. Kanskje fredagskvelden? Etter boblebadet? hihi, gleder meg!

Ha en herlig kveld, søta!

Klem Marianne

Violetta sa...

Så heldig jeg var nå som dumpet borti din koselige blogg! Kommer tilbake!

Jasså, dere har søpla på stua, hehe...den var god, og de kan sannelig få sagt det. Noe sant er det vel i det også. Det har vel aldri vært mer rust, blikk og skrammel i de norske hjem enn nå ;-)

h.espe sa...

Hei på deg!
Herlige stemningsfulle bilder. Ja, vi som beveger oss her i blogglandia, vi starter nok julen litt tidligere en andre tror jeg - iallfall er vi ikke vanskelig å be... ;o)

Hi, hi - vært innom Emmas Verden igjen! Forstår deg sååå godt, skulle gjerne ha vært innom der selv. Neste gang jeg besøker slekta i Sykkylven, SKAL jeg innom!!! Du må hilse så masse til Anne neste gang du tar turen innom henne. Hi, hi - blir vel i morgen det kanskje... ;o)

Ha en herlig kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Mitt hvite hus sa...

Herlig Elin... den tønna di var helt rå...

Ja vi blir nok påvirket her inne.. her i huset har vi alltid vært litt tidlig med julepyntingen... vi9 har faktsik pyntet juletreet 2 uker før kvelden også vi...

Ønsker deg en fin uke..Klem kerstin

Anonym sa...

Ler godt av kommentaren til sønnen din. Unger er skjønne.
Koselig blogg du har

Wenche sa...

Heisann på deg en mandagsmorgen.
En dag jeg har bedre tid skal jeg sjekke bloggen din. sveipa fort over og registrerte at du har en fin fin stil,....
ville bare svare på spm ditt.
Det er en hylle for oppheng,ja.Passer som magasinholder,..og med de søte skuffene, som kan romme masse nipsenaps, er den ett blikkfang på veggen i rette omgivelser. Fra ib laursener den.
Ha en super duper uke:))

Huset på terrassen sa...

Heisann:) Takk for hyggelig hilsen på bloggen min! Ja jeg er nok ennå ferskere enn deg, laga bloggen min for litt over en uke siden, stoorkoser meg i denne bloggeverdenen! Det er fantastisk kos å lese når du skriver på nynorsk!! Og du har en fin blogg og et nydelig hjem. Og veldig kreativ, elska den tønna! La meg til som følger av bloggen din, håper det er OK :) Du, et spørsmål, hvordan får du lagt til "you might also like" under innleggene dine ?? Lærer litt hver dag jeg skjønner du...hehe:) Ønsker deg en fin mandag! Klem Linda