.

Hei! Dette er den gamle bloggen min! Viss du trykkjer på bildet til venstre med fjøra, kjem du til den nye bloggen min!!!

Velkommen! :)


This is my old blog. Push the picture with the feather at your left, to visit my new blog!

Welcome! :)



mandag 11. januar 2010

Lyst å sjå stova mi? :)

Ho der draume Elin... Har ho det rotete og fælt sidan ho alltid tek close-ups? Kvifor får vi aldri sjå meir av huset hennar? He-he! :) I starten av blogginga mi var det huset innvendig eg tok bilder av. Så det er gjort frå før. Då hadde eg nokre lesarar for dag, og av og til ein kommentar. (som berga bloggen frå sletting...) Er det slik at eg skal ta runden ein gong til? Vil dokke sjå huset mitt? OK. Då er denne veka romma si veke! Då får eg rydda også! ;) Las eit kjempegodt innlegg i går, om fråvèret av rot på bilder i bloggverda. Er det ikkje det som er fint då, å kunne ta bilder av det ein er fornøgd med? Rotet mitt treng eg IKKJE på bilder! Vi byrjar med STOVA i første etg. Huset vårt er i gamal stil, med to arker. Hovedetg. rommar gang, bad, vaskerom, kjøkken og stove. Huset var ferdig i juni 1999. Det er mykje eg ville gjort annaleis i dag, men slik trur eg det alltid vil vere! Det var økonomien som stoppa dei gjevaste prosjekta. Vi manglar framleis peisen på kjøkkenet. Og tenk; no kjem det ein kar hit og skal finne ut kor varmepumpa skal installerast... "Kom varmepumpeselger til meg, her skal du motstand finne!!!" Stakkars mann. Men eg vil IKKJE ha den boksen midt i fjeset! Sånn er det med den saken... Dokke skal få vite korleis det gjekk i morgen :) Lover å ikkje hive han ut... Har sagt til Mc.Dreamy at eg skal vere interessert og høfleg...
For det er mannen i huset som har bestemt dette. (men det har vel allereie kome fram av teksten...)















Det var nokre bilder frå stova vår, så får du kike inn og sjå kva rom som dukkar opp i morgen?


Ha ein fin måndag!



29 kommentarer:

Idun // Breidablikk sa...

Så fin stove du har Elin!! :) I like! nydelege fargar!
Må kikke innom heile veka eg no ;)

Varmepumpa er ikkje vakker, men ho er nyttig! Vi har heldigvis vår innedel i gangen nede, men no snakkar mannen om ein innedel til... og då spørs det om den dukkar opp på stova... *usj*

*klem idun*

Kristine sa...

Så koselig du har det! Jeg elsker det lille bordet du har mellom lenestolene dine! :)

Gleder meg til å følge med resten av uka ;)

Håper du får en fin mandag, Elin :)

Stor klem

På landet sa...

Her var det fint, masse fine møbler og behagelige farger. Likte sofabordet ditt =)

Ha en fin uke.

Unknown sa...

Det var det jeg visste: En som har en så vakker sjel som du, har også et vakkert hjem! Hvordan jeg vet at du har en vakker sjel? Jeg bare vet, Elin, jeg bare vet - Det skinner igjennom i bilder og tekst, nytter ikke å skjule slikt. Du er en verneverdig person, og jeg er enda mer imponert over deg etter å ha lest det du skrev om det å sette seg mål. Håper inderlig at du får oppfylt målet ditt om at 2010 skal bli et godt år - med eller uten varmepumpe!.........
Gleder meg til neste rom!

(eddas) sa...

Koselig stue du har...ikke mye rot og spore der:)verre her:(
Har du laget den lille kommoden selv..i grått?
he he nei det var ikke så mange kommentarer her heller til og begynne med....men beinhard jobbing med bloggen og å legge igjen kommentarer hos andre har hjulpet:)
kos deg elin..
goeKlemmer fra meg

Monika sa...

Kor fine stue du har - med så mange fine ting rundt deg ;-)

Vi hadde også besøk av varmepumpe mannen ein gong for 4 år siden
Nei sa mor - JA sa far -- og der heng den kvite klumpen
og veit du -- eg ANGRA IKKJE ein einaste gang :)

KLemma fra monika

Ellemeller sa...

Dette var ei fin stove!! Likar veldig godt drivved-møblane dine.
Må smile litt av varmepumpeallergien din, eg har lidd av det same, men vi har kome fram til eit kompromiss (les: eg har bestemt type og plassering, kjæresten har godkjent)
Det er ikkje so fint med varmepumpe, men veldig deilig! Vi er so heldige å ha eit stort stovevindauge der det var plass under.

GLer meg til å sjå resten av huset!

Hulda sa...

Så stilig du har det! Virkelig mange lekre detaljer. Liker så godt naturmaterialene du pynter med, og lager ting av. Skapene dine er jo helt skjønne også, så også på det du viste fram i forrige innlegg. Lekkert med den ramma i bakgrunnen. Kjempefint!

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempekoselig Elin!
Alt passar så fint saman...
og så passar det til deg, slik eg har lært å kjenne deg gjennom bloggen ;-)
O hugsar det tøffe salongbordet...
Har ikkje varmepumpe vi, både pluss og minus med det..som med alt anna.
Likar best den varianten ein kan ha under eit vindauge..

Tone sa...

Kjempestilig stue!!! Her var det masse spennende detaljer altså og en herlig mix akkurat slik jeg liker :)

Håper varmepumpe-daten gikk fint ;)

Titter innom i morgen også.... selvsagt!! Haha!

Klem Lycheli

Pink Moon sa...

Kjempekoslig!
Kjekt å sjå dei forskjellige stilane som folk har.Ikkje like lett å sjå heilheten på detalje-bilda,men heilheten hos deg var jo veeldig bra da!:D..

My home is my Castle sa...

Så nydelig du har det Elin :))
Skikkelig koselig...
Og bildene er like vakre som alltid ;)

Tuusen atkk for herlige ord du legger igjen hos meg. Jeg setter utrolig stor pris på dem :))

Klem,Kari

Skrekk og Gry sa...

Kjempefint hos deg. Har jo vært endel ute bilder i det siste, så det var fint med litt variasjon. Du klarer lage helt spesielle bilder inne også. De ser så duse og fine ut i fargene.
Men så er jo også motivene nydelige da. Så harmonisk, rolig og flott.
mvh Gry

lisje astrid's husblogg sa...

Steikje fine stue!!!
Vanvittg flink du er Elin:)Elskar at du tek naturen slik med deg..Å dei heimelaga tinga!LOVE IT!!!
Stuebordet er kjempe lekkert!!
Å ei herleg vårstemning med fine blomster:)
Trur eg teke 7 ferga;)
Godklem frå Astrid:)

Hverdagen vår sa...

WOW! SÅ flott, Elin og ja, jeg skryter enda mer av deg, og ta til deg de gode ordene:)
Det bordet med den gamle døren var lekkert, jeg må vise min mann stuen deres etterpå vi er jo i prosess loftstuen og tar til meg alle inspirasjon jeg kan finne-

Takk for at du delte stuebildene med oss-

og du, det tok 2 år før jeg "godtok" varmepumpe, men gosh å glad jeg er for den nå, vi har vår montert nede ved gulvet, ikke helt nedpå da men det blir litt "verre" med møbleringen på den måten, men jeg slipper å ha den rett i "fleisen"

Klem fra Eli

Emmas Verden sa...

en koselig heim Elin :)
mange vakre detaljer..
varmepumpe kommer du til å bli glad for..og etter ei stund så glir den inn i interiøret..faktisk ;)
klem til deg fra meg :)
Anne***

Marianne With Nor sa...

Du har berre så fantastisk flott hus, vennen, ALLE rom!!! Så gjennomført og stilfullt. Flotte bilder, som vanlig.

Idag er eg steikje trøtt, MÅ begynne legge me før no som e ikkje har fri lenger... men i morga er det tirsdag, og da har eg FRI hihi!

Gjekk veldig greit å levere Aksel i barnehagen idag, han hylte i ca 3+ sekund, så var alt bra!

Klemma

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig å se hvordan du har det - vakker stue synes jeg! Gleder meg til å se fortsettelsen!

Klem

h.espe sa...

Hei Elin!
For et vakkert hjem du har - helt nyyydelige bilder! Likte utrolig godt det røffe bordet, mellom lenestolene - stiiiiiiiiiilig!!!!

Det stemmer at skapet ikke er så høyt, det måler bare 167 cm. Hadde ikke gjort noe om det var noen cm høyere, men det er fint som det er også :o)

Ha en fin kveld og flott uke!

Klem fra Hildegunn

Drømmen om en eplehage sa...

Like vakkert inne hos deg som utsikten du har!

Elin, jeg har ikke glemt mailen, men etter gårsdagens innlegg skjønner du kanskje at fingrene mine løper litt her og der for tiden ;)
Det kommer, det kommer og fortsatt fordi jeg har lyst!

God klem!

Digger de sorte stolene dine og bordet av en gammel dør.... Dån!

atinybitofheaven sa...

SÅ utrolig fint dere har det!!

Gleder meg til å se resten av rommene :-)

Ha en fortsatt flott kveld :-)
Klem

beate sa...

Hei Elin!
Så gøy å se bilder av stua di! Du har det utrolig lekkert! Så mange herlige detaljer!!!

klem Beate

kjersti sa...

Ja, eg vil sjå stova di;)
Vakkert Elin, herlig stemning:)

Og apropos varmepumpe.
Jeg har nektet i tre år, men vi installerte i høst.
Fikk viljen min og installerte den over utgangsdøren oppe i gangen der den blåser rett inn i stua, og jeg ikke skjemmes av den.
Akkurat som om jeg skulle ha den over sofaen?!! Å nei du...;)
Men gud så deilig det er! Vi har kun fyret på de kaldeste dagene nå, og vi har et gammelt hus med trekk i både vinduer og dører!
Man må ofre noe, men det er faktisk verdt det.
Trodde aldri jeg skulle si det;)

Klem Kjersti

Mitt hvite hus sa...

så utrolig flott og kosleig stue du har... de grå møblen dine likte jeg godt...

Herlig stemning i hjemmet ditt..
Håper du finner ut av det med varmepumpa..

Klem Kerstin

Elin sa...

Flaks at jeg nettopp har funnet deg, nå får jeg være med på omvisning nr.2 også ! Nydelige fargekombinasjoner med drivved og lin og dèt kjempestilige bordet ,da !

Uff, så leit å lese at du kanskje har ME, men glad for at du har kommet deg endel.
Ha en flott uke !
Klem

Maliva`s verden sa...

Kjempekoselig du har det....falt for mange av dine detaljer her kan du si;o)
Gøy hvis du tar utfordringen jeg har lagt ut? Natti natt

Anonym sa...

så utrolig fint du har det.likte godt det lille bordet ditt og treplanken over tv'n.så kreativ du er:)klem

Anne Grete sa...

Nyyyyyyydelig stue du har!!! Flott kombinasjon av alt :) Gleder meg til å følge deg i dei andre rommene :)

Therese sa...

Heisann! :) Jeg må si meg endig i de fleste her, du har en nydelig og unik stil! Jeg ble helt forelska i den gråe hylla, og planken over tv'n, og det ga meg veldig lyst til å snoke rundtomkring i den gamle smia som står bortenfor huset vårt.. :P se om jeg finner planker jeg kan bruke! du er så flink!
har kost meg skikkelig på bloggen din! Klem Therese