.

Hei! Dette er den gamle bloggen min! Viss du trykkjer på bildet til venstre med fjøra, kjem du til den nye bloggen min!!!

Velkommen! :)


This is my old blog. Push the picture with the feather at your left, to visit my new blog!

Welcome! :)



lørdag 2. januar 2010

Andre januar! :)

Etter ein travel dag ute av huset, er vi endeleg heime igjen! Vi har bl.a. vore på besøk, og ete grillmat! Verten stod ute i ti kalde minus, og laga kjempegod mat til oss! (Vi sat inne ved peisen og såg på...) Berre å late att augene og drøyme om sommar når vi åt... Men vinter er det, og blir det nokre månedar til! Skulle gjerne vore heime og vaska ut jula i dag, men det får bli i morgen eller på måndag. Men her er enkelte ting som skal få liggje framme; sånn som den gamle albumen eg fann før jul. Eg ser meg aldri mett på desse korta! Dei er så vakre! Den gamle handskrifta på dei, gjer dei til historiske minner frå ei svunnen tid... Eg har gått gjennom alle i jula, og oppdaga at desse to eg viser i dag, nok er frå ein serie? Så koseleg å sjå at den vesle jenta lærer dokka si å sitje rett ved bordet, og å be for maten :)
Korta er frå rundt 1900.




Ha ein fin fin laurdagskveld! :)




8 kommentarer:

Hulda sa...

Dette var virkelig nydelig. Man kan liksom føle den gode atmosfæren som har vært i rommet med dukken og jenta. Søtt. :)

(eddas) sa...

Halloisen:)
Nydelige gamle kort.....hvordan går det oppi dalen? Nei...det er nok ikke bare bare og bo på slikt et lite sted.....jeg vet jo litt om det som har bodd på Ylvingen :):)Da er det godt og ha pc der en kan snakke med hele verden om en vil:)
Her sitter jeg fremdeles i boblebuksen etter og vært ute og gått tur i dag....og surfer rundt å bloggene....merkelig som tiden flyr og:)
Ha en kos kveld Elin....
Klemmer fra meg i boblebuksa:)

Villa Hemma sa...

Tack för fina ord!

kram och god fortsättning på det nya året!

lisje astrid's husblogg sa...

Oj!Dei korta var nudelige da:)Klart dei må ligge framme:)
Grillmat hørtest deilig ut:)
Her er jula nedpakka!Litt tomt egentlig,men godt å få det gjordt..
Ønskar deg ein kos kveld:)
Klem frå Astrid:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Desse korta må takast vare på til framtidige generasjonar...
Så kjekt at du deler dei med oss andre ;-)

Lilla Blanka sa...

Hej!

Oh det låter mysigt och gott med grillmaten!

Vackert och stämningsfullt kort!

Kram
Mia

Guðný sa...

Hei snuppa!! Har funnet frem til blogget ditt e! E e helt imponert!! Har no sittet over en time og bladd. Utrolig flott altså, dette kan du!!:)ja grillmaten var faktisk deilig den!!:)

Anonym sa...

Hei kjære venn!!
Først og fremst. Kortene var nydelige. De må du ta vare på ja. Og jeg skjønner godt at du ikke vil legge dem vekk. Det hadde ikke jeg gjort heller. Så er jo du bare herlig også da, som har hatt din egen seanse under månen. Jeg håååper du har rett om at vi blir foreldre før juni.
Sitter hjemme med tett hue, nese, uggen og det meste jeg. Skal på jobb i morgen, men det spøker det for kjenner jeg.
Vet du hva? Tommy har sagt at han vil grille på bursdagen sin som er i februar, så jeg blir ikke overrasket over grilling på denne tiden. Godt med en forsmak på sommeren.
Ha en koselig søndag vennen!
Stor Elinklem!!